Nytt minneskort

Ja för någon månad sen så fastnade mitt minneskort i kameran så jag kunde inte ta ut det utan har fått använda sladden för att föra över bilder från kameran till datorn. Jag och Dan har diskuterat om vi ska dra ut minneskortet eller helt enkelt det får sitta kvar där.
I Söndags när jag hade jobbat så hade Dan dratt ut det och det vissade sej att minneskortet hade typ delat sig på mitten (Dan säger att jag inte är försiktig med mina saker, vilket jag tycker jag är). Detta resulterar nu i att jag inte har något minneskort + att det vissade sig att en bit av minneskortet har ramlat av. Och när man skakar på kameran så skramlar det, vilket antagligen är den lila bitten av minneskortet som ligger där inne.
Ja, vad ska jag göra nu då?
Vi får inte ut biten, inte så kul om den kan gå vidare in i kameran och förstöra massor. Egetligen så vill jag ju köpa en ny kamera, kanske detta är ett tecken på att jag ska göra det. Men om jag då ska köpa en ny kamera så behöver jag 15000 någonstans ifrån. VART?
Kanske ska jag sälja minna trummor? *snyft*
Har iofs inte spelat på dem på 2-3 år minst men det känns ändå sorligt, var en så stor del i mitt liv ett tag ju.

Ja, imorgon ska jag iallfal köpa ett nytt minneskort och se om det överhuvudtaget går in i kameran, eftersom jag inte vet om den där lilla biten som kanske har fastnat där sitter ivägen.

Här fick ni mitt "I-landsproblem" idag.

Kommentarer
Postat av: smelata

hej kompis :) ville bara säga en liten sak:

Du har inte spelat på trummorna på så länge, ja det var en stor del av ditt liv innan (och du var superduktig). En stor del av ditt liv nu är fotografering. Så jag hade sålt trummorna och köpt en ny kamera, det är ju det du älskar att göra nu.

men förstår ju ändå att det känns tufft att sälja något som man har så mycket minne med, Men du ´minns det ändå. Minnet sitter inte i trummorna.. egentligen.



2010-05-25 @ 20:30:08
URL: http://www.metrobloggen.se/smelata
Postat av: My

Åh vilket dilemma!! Men vilken klok kommentar du fick här ovanför :)

2010-05-25 @ 22:20:47
URL: http://frokenmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Sanna Svensson-Sixbo, 24 år och bosatt i Malmö.

I bloggen SIXBO delar jag med mig av mina fotografier, om hur jag ska starta upp mitt företag och om mitt liv.