Thailand #1

Japp, nu ska jag ta tag i detta och vissa er bilder och berätta om vad vi gjorde i Thailand. Bilderna har både jag och Dan tagit, ibland kommer jag skriva ut att som tagit bilden på dem som jag är extra nöjd med (och kanske även dem som Dan eller någon annan tagot).
Första inlägget blir inte så långt utan mest om flygresan dit.
Den 19 Juni kl 17.35 åkte vi med flyget från Kastrup till Helsingfors där vi skulle mellanlanda. Dock hade vi lite problem vid incheckingen eftersom det stod en massa indier framför oss som alla hade bokat resa tillsammans (ungefär 40 st) och dar var bara en incheckingsdisk öppen och vid stod i och väntade och väntade. Efter en timmesväntande så blev vi ganska otåliga och stressade eftersom det inte var lång tid kvar tills flyget skulle gå. Men till slut öpnnade dem någon disk till och vi fick checka in, men då var det bara att gå raka vägen till gaten och hoppa på planet.

Väl i Helsinfors hade vi 3 timmars väntan, så vi passade på att käka lite (den dyraste maten under Thailandsredan). Det var ju sent på kvällen när vi var i Helsingfors och det ända som var öppet var just denna resturangen. Helt okej mat men inte värd priset.


(Syster och Mumin på Helsingdorsflygplats)


(Maten jag åt i Helsingfors)


(Maten Ann-Sofie (syster) och Dan (sambo) åt i Helsingfors)


(Vy från flygplanet över Thailand)


(Även detta vy över Thailand från flyget)

När vi väl kom fram till Bangkok så stod mamma och pappa där för att möta upp oss för vidare färd ner mot Ao Nang. Så det var bara att hoppa på ett nytt flyg för att ta sig till närliggande flygplatsen i Krabi. Dock var den resan inte mer än 1 timme och 20 min.
Resan hela vägen gick helt okej och ganska smidigt.



Håll utkick efter fortsättningen av vår resa.

Kommentarer
Postat av: smelata

ÅH nu kan ja se headern.. tjusig.. hehe.. ja vill läsa mer mer mer :D

2010-07-27 @ 23:03:24
URL: http://www.metrobloggen.se/smelata

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Sanna Svensson-Sixbo, 24 år och bosatt i Malmö.

I bloggen SIXBO delar jag med mig av mina fotografier, om hur jag ska starta upp mitt företag och om mitt liv.