Bakade bullar

Blev sugen på att baka bullar och hittade receptet på dessa bullar.

Nyttiga bullar för gottegrisar


2 dl grahamsmjöl
1 dl vetemjöl
1 dl boveteflingor/dinkelmjöl
4 tsk bakpulver
4 krm salt
2 tsk kanel
2 st små äpplen gärna granny smith
2 st mogna bananer
3 dl kesella/kvarg/cremefraiche/youghurt
1 dl russin (valfritt)

1. Sätt ugnen på 225 grader 2.Blanda ihop alla torra ingredienser i en skål 3.Skala och hacka äpplena i små bitar, blanda i skålen med torra ingr. 4.Mosa banan och blanda med kesella/kvarg/cremefraiche/yoghurt i en separat skål 5.Blanda allting väl 6.Forma till bullar på en bakplåtspapperklädd plåt eller i muffinsformar (tänk på att de pga bakpulvret gärna reser sig lite) 7.Grädda i mitten av ugnen tills de börjar bli bruna, cirka 15-18 minuter beroende på hur bra ugn du har.




Foto: Jag (Photo by Sixbo)

Var ju tvungen att testa dem nybakade bullarna, den första hade jag keso och tomat på. Då dom var så goda så tog jag en till med bara smör. Nam nam goda var dem. Och lite te fick också slinka ner.

Kommentarer
Postat av: Mamma

2011-09-01 @ 19:27:39
Postat av: Mamma

Bullarna ser mycket godare ut än pizzan. Kram.

2011-09-01 @ 19:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Sanna Svensson-Sixbo, 24 år och bosatt i Malmö.

I bloggen SIXBO delar jag med mig av mina fotografier, om hur jag ska starta upp mitt företag och om mitt liv.