Dag 8: En bild på barndomsvänner.

Hihi, letade lite i mina gömmor och hittade dessa två bilderna som båda är tagna från högstadiet, den första är från när vi skulle på luciavaka på norrevångskolan med disco och grejer, gissar på att bilden är från 7:an eller 8:an. Jag hade ju min egen klädstil på den tiden och så här valde jag att klä mig då. Massor med antenner i håret och lite extra stjärnor och grejer och inte minst ett svart läppstift.
Dem som andra som är med är, Tulle som jag fortfarande har kontakt med. Felicia som var min bästa kompis från att jag började dagis fram tills vi slutade på högstadiet då vi tyvärr miste kontakten eftersom vi började på olika gymnasium. Sen är det Jenny som jag också fortfarande har kontakten med emellanåt. Vi fyra har gjort det mesta tillsammans. Även dessa jag startade upp mitt första band med, på den tiden spelade jag synth.


På bilden: Tulle, Felicia, jag och Jenny.

Den andra bilden är det samma gäng med på + Ingrid som hängde på i vårt "gäng" då hon började på vår skola i högstadiet. På denna bilden skulle vi vara med i en tävling där man egentligen skulle rita medlemmarna i The Ark, om jag inte mins fel men istället kläde vi ut oss till dem och jag fick äran att vara Ola Salo, fast först var jag ju tvungen att färga mitt hår rött som hans. En super rolig dag som alltid när jag umgicks med dessa tjejer. Denna bilden gissar jag på är från 8:an eller 9:an, den är iallafall tagen efter bilden ovan.


På bilden: Ingrid, Felicia, Jag, Tulle och Jenny

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken häftig bild. Den har jag aldrig sett. Hade ingen aning om att ni var The Ark. Det har helt trillat ur mitt minne, som så mycket annat. Åldern eller............. Kram.

2011-04-07 @ 16:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Sanna Svensson-Sixbo, 24 år och bosatt i Malmö.

I bloggen SIXBO delar jag med mig av mina fotografier, om hur jag ska starta upp mitt företag och om mitt liv.