Motivation

Vet inte rikitgt hur jag ska göra för att få igång min motivation för att gå och träna, har hållt på med träningen i 2 veckor och varit duktig med maten i 4 veckor men ändå så har vågen inte rört sig ett dug. Det känns som mitt mål att gå ner 4 kg till jul inte kommer kunna uppnåla om det ska gå i denna takten. I går hoppade jag över träningen och är inte alls motiverad till att gå dit i dag heller, känns meningslöst.

Hur hittar ni motivationen när den försvinner?

Uppdatering kl 12.05: Var och tränade och slet som fan.

Kommentarer
Postat av: B.

det tar ett litet tag sanna, och det första som syns, tror jag, är inte kilona som försvinner, utan det är måtten som ändras. ;-) så vi ska nog klara våra 4 kg, förr eller senare. :)

2010-09-21 @ 11:14:21
URL: http://ohbhave.blogg.se/
Postat av: smelata

Ja antingen så ändras dina mått.. så MÄT dig istället för att vara så fixerad på vad den jävla vågen säger..



eller så har du hittat din idealvikt och dina idealmått hur mkt du än kanske vill gå ner mer..



ge inte upp bara för du inte går ner mer.. du håller dig ju alltid i trim när du tränar. :)



och en sak till.



Du är ursnygg precis som du är :)

2010-09-22 @ 12:49:25
URL: http://smellybysmelata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Sanna Svensson-Sixbo, 24 år och bosatt i Malmö.

I bloggen SIXBO delar jag med mig av mina fotografier, om hur jag ska starta upp mitt företag och om mitt liv.