Thailand #2 Ao Nang

Första resemålet i Thailand var Ao Nang där vi stannade i 4 nätter.


(Mamma saknas på bilden, går antagligen och shoppar och det är Dan som tar kortet)

Vi kom sent på kvällen så då gick vi bara och åt, vi gick en runda för att hitta någon resturang med god thailänsk mat. Till slut bestämde vi oss för en resturang som låg ganska nära hotellet, och detta var den bästa maten vi åt under hela resan. Jeanette´s resturang heter stället och hon som äger resturanegn är från Svenska. Mycket mycket god mat och väldigt bra service och fin uppläggning



Dagen efter bestämde vi oss för att vi skulle ha massage så jag, Dan och Ann-Sofie tog en olje massage medans pappa tog en traditionel Thaimassange. Mycket skönt må jag säga och mycket mysigt ställe. Resten av dagen låg vi vid polen och gick och shoppade lite längst strandpromenaden. Åt gjorde vi så klart hos Jeanette, både lunch och middag.

Andra dagen så åkte vi tuk-tuk in till Kabi som var en mycket märklig stad. Det blev att kolla in staden lite. Jag shoppade ett var skor för ca 75 svenska kr. Vi hittade en resturang som var okej mat, men man fick dock inte så mycket så efteråt åt vi på Swensen´s . Mycket god glass.


(Jag och Ann-Sofie i tuk-tuken)


(Mycket konstiga stoppljus i Krabi)

På kvällen så beställde vi resa och boende för några nätter framöver, vilket ni får läsa om senare. Då vi bara hade 2 nätter kvar i Ao Nang och hade x antal dagar då vi inte hade bestämt vart vi skulle vara. Dan och Ann-Sofie bestälde även en kajakutflykt dom skulle göra dagen efter.

Tredje dagen så tog vi det bara lungt. Medans dan och Ann-Sofie var iväg på sin utflykt så gick jag, mamma och pappa en runda för att sedan lägga oss vid polen.
När Ann-Sofie och Dan kom tillbaka gick vi för att äta lunch och när vi skulle gå hem igen så märkte vi att oväder var påväg. Det tog ca 10-15 minuter från skinade sol till värsta regnövädret.







Jag har aldrig varit med om att det har regnat så mycket någon gång. Vi skyllade iallfall på ett litet kaffe, men det började regna så mycket så att vi blev blötta där vi satt. Så vi bestämde oss för att springa hem, var som tur inte så långt, men vi var ändp genom blöta när vi kom tillbaka till hotellet.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag som driver denna bloggen heter Sanna Svensson-Sixbo, 24 år och bosatt i Malmö.

I bloggen SIXBO delar jag med mig av mina fotografier, om hur jag ska starta upp mitt företag och om mitt liv.